Deşi pare simplă, organizarea unei nunţi, indiferent cât de restrânsă ar fi petrecerea, este mai dificilă dect pare şi se poate transforma într-un calvar pentru mârâi fără experienţă. De la alegerea pieselor de mobilier pentru săli de evenimente şi până la alegerea rochiei de mireasă, a locaţiei, a bisericii sau a meniului, fiecare decizie contribuie la reuşita sau la eşecul evenimentului care poate rămâne în memoria invitaţilor într-un mod mai mult sau mai puţin plăcut.
Emoţia şi dorinţa mirilor că totul să iasă bine în cadrul unei nunţi nu sunt suficiente pentru că petrecerea de nuntă să fie una reuşită. Soluţia cea mai bună pe care o pot alege mârâi este să contacteze o agenţie care să organizeze evenimentul şi să gestioneze desfăşurarea lui, dar acest lucru nu este la îndemâna oricui. De aceea, mârâi aleg să îşi organizeze fie pe cont propriu nuntă, fie cu ajutorul comaniilor de catering ce se ocupă de mâncare, companiilor de închiriere mese evenimente şi scaune pentru aceste evenimente, precum şi cu reprezentanţii restaurantului sau locaţiei în care are loc evenimentul.
Alegerea restaurantului la care va avea loc petrecerea şi a bisericii la care va avea loc ceremonia
După alegerea datei desfăşurării evenimentului şi după ce mârâi au ales şi naşii sau celelalte persoane care îi asista în această zi importantă, este important să aleagă şi restaurantul care va fi închiriat cu cel puţin câteva luni înainte. Capacitatea restaurantului trebuie să fie adecvată, locaţia să fie aleasă şi în funcţie de apropierea faţă de biserică la care va avea loc ceremonia şi să fie o locaţie cât mai accesibilă pentru clienţi.
Biserica, pe de altă parte, trebuie aleasă în funcţie de apartenenţa mirilor la acel lăcaş de cult în primul rând, sau de preferinţele acestora. Biserica trebuie să fie una luminoasă, astfel încât fotografiile şi filmarea să fie de calitate, să fie o locaţie selecta.
Muzică, filmările şi pozele la nuntă
Locaţia pentru nunta este stabilită după data evenimentului, după alegerea bisericii, iar următorul pas este contractarea muzicii, pozelor şi filmărilor. În ceea ce priveşte muzică, este important că mârâi să se asigure că apelează la profesionişti, cu experienţă, care se ridică la înălţimea aşteptărilor. Dacă se optează pentru o trupă de lăutari, spre exemplu, este important că mârâi să meargă la cel puţin un eveniment şi să îi asculte.
Filmările şi pozele pot fi făcute de cameramani profesionişti, astfel încât pozele şi filmarea de la nuntă să rămână în memoria mirilor şi invitaţilor cât mai mult timp. Este important să se aleagă formatul pe care să îl aibă filmarea terminată şi suportul pe care să se dea filmarea, de aceea cameramanii vor oferi detalii despre fiecare variantă în parte.
Nu în ultimul rând, este foarte importantă şi tipărirea din timp a invitaţiilor şi oferirea lor invitaţilor, precum şi solicitarea acordului acestora sau garanţiei de a participa la eveniment. Pe lângă toate aceste detalii, mârâi trebuie să îşi aleagă rochia de mireasă şi costumul de mire, verighetele, florile de pus în piept, tortul şi multe alte detalii necesare pentru reuşita petrecerii.